Sketching & Promarker

Den här helgen blev inte alls som tänkt. Har precis kört i mig en coctail tabletter (okej, det där lät som om jag överdoserat sömnpiller men så är inte fallet utan endast några ibuprofen och en Maxosol haha) och krupit ner i min renbäddade säng. Päronen är bortresta och jag är på g att bli riktigt sjuk -därav tablettmissbruket.

Är ensam hemma fre-sön och är hundvakt så gårdagen spenderades framför en av de märkligaste filmerna i superhjältegenren. Nämligen Thor. Satt som ett frågetecken från början tillslut. Sen kom Hilda med Schweizernötschoklad som visade sig vara Daimchoklad men det var gott det med. Hängde som två degklumpar i soffan och pratade om allt från Ansiktet till ex (inte så brett spektra där m.a.o). När hon hade åkt hem fick jag halsont, borstade tänderna och gjorde kamomillte. Sen gick jag och la mig och vaknade upp än lite värre.

Ett huvud fullt av bomull, en hals full av rakblad och en näsa full av snor satte stopp för lördagens planer att gå ut och dansa. Istället blev det jag, en filt, en kopp te, VH1 och ritblocket. Ja, ni läste rätt: Hannibanani skapar. Skissade mycket blyerts i mellan- och högstadiet men sen dog det helt när jag märkte hur mycket mer talangfull min syster och inte minst mina vänner var. För sån är jag, är jag inte grym på en gång så ger jag upp. Men i höstas tog jag upp skissandet igen. Nu i veckan tafsade jag på syrrans Promarker-pennor och blev så förälskad att jag köpte mig en egen uppsättning. Gråskalor såklart. Och där har ni min kreativitetsbiografi. Så nu ska jag bli grym med blyertspennor och Promarkers.  Här är några av kvällens skapelser:



Gjorde även ett självporträtt som jag kallar faceless, men det är så deppigt så det sparar vi till en annan dag.
Nu ska Lou Reed få vagga mig till sömns i NY-cynism och så hoppas jag på att må bättre i skalle och hals imörra.

P.S. The Lorax är till skillnade från Thor en helt otrolig film, se den! D.s.



Kommentarer
Postat av: Utanlikhet - inte som alla andra

FAN vad snyggt!

2012-03-25 @ 10:37:57
URL: http://utanlikhet.blogg.se/
Postat av: hilda

FInt jue! Nu kan vi ju ha ritkvällar tillsammans! :) Men vill se faceleess?

2012-03-25 @ 19:03:53
Postat av: Hanna

Ritkvällar, I like! :D

2012-03-25 @ 20:12:08
URL: http://houseofh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0