Min fredag

Min fredag alltså.
Hade planering på min avdelning på jobbet så vi drog och handlade julpyssel och käkade på gregisk kolgrill (drack en cola ajaj men höll mig borta från pommes fritesen, visste ju vad som väntade på kvällen...) Sedan kopierade jag sönder ungefär tre regnskogar papper och sedan slutade jag jobbet.

Åkte till Liljeholmen och dejtade syrran. Körde ett bodypump-pass som var lite för svårt för mig och min grava koordinationshjärnskada men fick iallafall benen och triceps att darra och skaka. Vi körde bastuklubb efter passet och sen åkte vi och käkade himmelska hamburgare. 545 kalorier senare begav vi oss mot bion för lite vampyrsex och sånt (Twilight, Breaking Dawn) och då händer det sjuka:

Förlossningsscenen var inte så trevlig nej, särskilt äckligt när Bellas vatten går och hon typ bryter ryggen och knäna. Och JA, det är sjukt att det är 11 års gräns på filmen men jag har ändå sett så mycket värre saker på bio. Iallafall  typ tre fjärdedelar av filmen kvar när scenen kommer, då folk i raden framför oss ställer sig upp och någon skriker "stoppa filmen, kan någon ringa ambulans?" Fattar inte vad som händer men folk börjar skynda sig ut ur salongen typ i panik medan någon ringer ambulans. Det visar sig att två rader framför oss har en man fått ett anfall och svimmat.
Drama lama, polisen kommer in i salongen och filmen stoppas. Låter inte så sjukt i nu så här i efterhand men det blev en helt bisarr effekt till filmens blodiga scener. Tycker nu filmen är mycket äckligare än vad jag säkert skulle tyckt om inte detta hänt. Hur som helst gick allt bra och vi fick se klart filmen som hade ett mycket effektfullt men inte helt oväntat slut. Jag visste hela tiden att den skulle sluta exakt så från minsta lilla inzoomning. Damn, I'm good.

Jaja, min kväll var inte över utan på vägen hem kliver jag av i högdalen för att traska hem till gamla kära Örby. Kom att tänka på "Danne & Bleckans" överdrifter om Högis och fnissar lite för mig själv. Vad händer inte när jag kommer upp för rulltrappan? Jo då stannar två piketer utanför t-banan och ut kliver typ 8 poliser. En kvinnlig polis kliver fram till mig och frågar "vad såg du på perrongen?" Jag som inte sett något ovanligt svarar "inget särskilt, har det hänt nåt?" Får till svar: "Tack, då var det inget, tack" och hon går ner i tunnelbanan.
fortfarande ingen aning om vad som kan ha hänt men  ändå sjukt. Allt detta på samma kväll, vad är detta?

Nu ligger jag iallafall trygg i min säng och är så jävla jävla jävla glad att det är helg. Ska sova ut imorgon och sen ta en låååång frukost. Hallelujah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0